Zonzo jaaroverzicht 2023 en vooruitblik 2024

Het jaar 2023 was opnieuw een bewogen jaar op de zonne-energiemarkt. Met trots delen we mee dat we opnieuw veel zonnestroominstallaties hebben geplaatst, die samen ongeveer 11 miljoen kilowattuur (kWh) aan zonne-energie produceren. Dit staat gelijk aan het jaarlijkse stroomverbruik van ongeveer 5000 huishoudens!

De extreem hoge energieprijzen dwongen ons eind 2022 om een offertestop in te lassen voor onze particuliere klanten. Gelukkig konden we op 1 maart 2023 weer open gaan voor nieuwe klanten. Op die dag ontvingen we maar liefst 200 offerteaanvragen, wat onwerkelijk en bizar was om te beseffen. We zijn blij dat iedereen ons zo goed wist te vinden na een periode waarin we helaas de deur moesten sluiten om onze bestaande klanten niet teleur te stellen.

Dit jaar hebben we ons uiterste best gedaan om iedereen te voorzien van het allerbeste advies en om zonnestroomsystemen te realiseren die het beste aansluiten op de situatie en wensen van onze klanten.

Deze enorme vraag resulteerde soms in levertijden van meer dan 30 weken, wat op kantoor voor de nodige stress en problemen zorgde. We willen al onze klanten hartelijk bedanken voor hun geduld en vertrouwen in Zonzo. We begrijpen dat jullie soms lang hebben moeten wachten, maar vanaf 1 februari verwachten we terug te keren naar een normalere levertijd.

Afgelopen jaar hebben we ook enkele primeurs geïntroduceerd, waaronder de toevoeging van thuisbatterijen aan onze zonnestroomsystemen, de installatie van laadpalen om overtollige zonnestroom in elektrische auto’s op te slaan, en klanten die alvast kiezen voor een hybride battery-ready omvormer voor toekomstige uitbreidingen.

Voor 2024 staan er opnieuw mooie dingen op het programma. Op 1 april vieren we ons 15-jarig bestaan! Een prachtige mijlpaal waar we zeer trots op zijn. Er komen spannende ontwikkelingen aan, maar die houden we nog even geheim.

Daarnaast wordt Zonzo komend jaar SMA Solar Partner. SMA, ons Duitse premium omvormermerk, staat bekend om topkwaliteit en technologisch leiderschap. Als Solar Partner hebben we kortere lijnen met SMA wat betreft verkoop en service, wat ons in staat stelt om een nog beter aanbod en verbeterde service aan onze klanten te bieden.

We kijken uit naar het komende jaar met een alweer goed gevulde orderportefeuille. Iedereen bedankt voor het vertrouwen en laat de zon maar schijnen!

Meer recent nieuws

2 april 2024

Direct contact?

Vraag een offerte of adviesgesprek aan